Real Techniques

År 2008 laddade makeupartisten och mammalediga Sam Chapman upp sin första video på YouTube. Hon hade gjort en ”smokey eye” sminkning till en vän och tänkte att YouTube var det enklaste sättet att dela den på. Hennes personliga konto Pixiwoo, fick alltfler besökare. Hon och hennes syster Nic började skapa fler looks på förfrågan och innan de visste ordet av hade de fått nästan 30,000 prenumeranter.

Utifrån ett växande behov och en längtan bland tittare på YouTube efter ”de rätta verktygen” – högkvalitativa borstar till ett rättvist pris, lanserade Real Techniques år 2011 sin borstkollektion. Idag är Sam och Nic bland de top 10 bästa skönhetsbloggarna på YouTube och borstarna från Real Techniques ligger i ledningen på marknaden i Storbritannien och växer snabbast i USA.

Letsfaceit är Real Techniques distributör och marknadspartner i Skandinavien. Letsfaceit har utvecklat ett speciellt förhållande med H&M där alla affärer inom kedjan i Sverige och Norge med skönhetsavdelningar säljer Real Techniques. Detta reflekterar förmågan Letsfaceit har, nämligen skapa och utföra unika strategier för att möta de speciella behoven deras affärspartners har.

facebook-logo_318-49940

instagram-512

Press images

Click & Share the Love